top of page


מילים . בשפת מדרש אשה 
אסתר גופר 

וַאֲפִלּוּ בְּהַסְתָּרָה

׳השינוי׳ בזוגיות אחרי ל י ד ה


אהובות משתפת באהבה

בשאלה מופלאה שנשאלה על ידי יולדת

בלידה ראשונה

לגבי השינוי שנחווה יחד ב ז ו ג י ו ת

מצרפת ברשותה השאלה

והתשובה שנכתבה בי בהרחבה

לנושא נשי כל כך מהותי ומכונן בחיינו


שלום אסתר

שואלת... מקווה שזה בסדר לשאול ככה פשוט,

תכווני אותי אם לא!


ילדתי לפני חמשה חודשים ברוך ה בת בכורה מתוקה ומהממת ואהובה.

ואני מוצאת שהקשיים שהלידה הביאה איתה - או יותר נכון השינויים, מקשים עלי לשמוח בלב שלם ומאושר;


המרחב של הזוגיות משתנה לחלוטין ,

ואני מתגעגעת למה שהיה קודם...

היינו רק אנחנו, עם כל הפניות ,

כל תשומת הלב אחד לשני, המרחב שהיה רק שלנו..

האינטימיות..

הגוף שלי השתנה מאוד,

רוב הבגדים לא עולים עלי

השיער שלי נושר בגלל ההנקה

אני עייפה...

חשוב לי להגיד שאנחנו שמחים ומודים ואוהבים אותה כל כך , ואנחנו גם בדיבור ומודעות על השלב הזה על כל שינוייו , ברוך ה'-

אבל הייתי רוצה לשמוע

אם יש לך כיוונים שמיישבים את הלב

עם כל ה"מחירים" האלה

שאני לא ארגיש אפילו לא קצת

אחד בפה אחד בלב

רוצה כל כך לשמוח בלב שלם ואוהב

ולשמוח בהתקדמות המבורכת של החיים

ובקטנה שלנו

עם כל מה שהביאה איתה...

מקווה שאני מובנת...

*******


אהובה השלומות והברכה

שבוע טוב ומבורך

שמחה לקולך


פ ל א גדול של א מ ת

ש א ל ת ך


את מובנת מאוד


העלת במילים של כ נ ו ת

את שכולנו . כולנו .

חשנו בהולדת הבכור . בכורה .


אמן והיינו ז ו כ ו ת

לש א ו ל יותר ׳בקול׳


אקח לי הזמן לענות לך בהרחבה

אמן ויסתייע בהקדם


בינתיים

חבקי אותך

עברת ׳רעידת אדמה׳ מכוננת

את פ ל א ג ד ו ל

מעבר לכל ה ש י נ ו י י ם


חיבוק גדול

מתרגשת איתך

על הזכות בהולדה

ועל תחושת ׳ ה ח ס ר ו ן ׳

שמקורה ב ח י ב ו ר מחובר וחזק

שלך ושל איש חייך

אשריכם על ה מ ר חב שיצרתם לכם


נתבונן ביחד על שה׳ מכוון אתכם

ל ח ו ו ת י ח ד ✨



התשובה בהרחבה

עכשיו

אני איתך


במילות ה א ו ר שלך

תיארת את שכולנו עברנו ועוברות

בלידת ה ב כ ו ר ה

אמן ובבהירות וכנות כזו היינו ז ו כ ו ת

ל ש א ו ל

את השינוי שנ ח ו ו ה

במרחב הזוגי המקודש עם ה ל י ד ה

והכניסה של מימד ׳הנסיכות׳ אל הממלכה


נאיר לנו כולנו ה נ ש י ם

דרך שאלתך

שכל לידה היא ׳רעידת אדמה׳ קיומית

ללדת ׳על ה מ ש ב ר ׳

את הבשורה הגדולה ביחד

שהוא רק שלכם

חל ש ב ר עמוק במבנה ה ק ו ד ם

כמו שהעצמות בלידה מ ת פ ו ק ק ו ת

כך כל מבנה ׳אשתו ב י ת ו ׳

עובר ׳פירוק׳ לצורכי ב נ י ה והרחבה

של הבית ויסודותיו


נתחיל עם הגוף

ה ו ס ת החודשית שליוותה אותנו בנערות

במחזוריות קבועה

כמו ׳שירטטה ׳ נתיב עלום בתודעה

בשער הגן הנעול שבנו

שסומנה בו עבורנו

׳אפשרות׳ נעלמה של י צ י א ה

ברית הקודש בחופה

הביאה עימה את ברכת ה ב י א ה


לידת ה ר א ש י ת

פ ו ת ח ת הרחם

את כלי הקבלה שלנו מ ב פ נ י ם

מגיח לעולם דרכנו פ ל א הייחוד המקודש

ש׳מכיר׳ אותנו מ ב פ נ י ם

כך כל אחד מילדנו

לא פלא שפעמים ׳מרגיש׳ לנו

שהם י ו ד ע י ם אותנו טוב יותר משאנו

את עצמנו

ה א י ש שלנו ׳י ו ד ע ׳ אותנו מ פ נ י מ י ו תנו

העמוקה והמסותתת . ת ה ו ם הנשייה


ולנו נ ו ת ר לחקור להתלמד כל חיינו

ו׳ללמוד׳ ל ד ע ת אותנו

מ פ נ י ם עצמותנו ומהותנו


בשפת מדרש אשה

לידה פ ו ק ח ת את עין

׳המעין החתום׳ שבנו

נביעות עצומות ע ו ל ו ת ׳יין הנוקבא׳ הבראשיתית שבנו

ואותה פ ת י ח ה ׳בתחתונים׳ מ ל ת ת א

מחייבת עוררות וה ת פ ת ח ו ת

בעליונים מ ל ע י ל א

ש פ ת י ת פ ת ח


המערכת העליונה מחייבת פ ת י ח ה מקבילה

מדרגה גבוהה ועמוקה של ש י ח זוגי

מחוייבת ל ה ת פ ת ח בנו


התפתחות ב ת ק ש ו ר ת הזוגית

היא הכרחית ל ה ש ל מ ת

ק ב ל ת ׳הבשורה׳ הזוגית החדשה

( והיו לבשר אחד - לשון ב ש ו ר ה )

שנולדת בנו עם כל ל י ד ה מחדש


ובלידה הראשונה

התנועה של ה פ ת י ח ה

של צ י ר המחבר ה׳תחתונים׳ ל׳עליונים ׳

השמיים ו ה א ר ץ שבנו

היא מ ח ו ל ל ת

׳פורצת׳ ה ג ב ו ל מעבר ל׳בלי ג ב ו ל ׳

ומתאפשרת באהבה בכל מ א ו ד ך׳

ובשמירה מכל משמר על הקדושה

שרק היא מאירה את נוכחות ה ש כ י נ ה

בעדות לפלא


במילים של יום יום

ה ש ב ר בעקבות הלידה הכרחי

ל צ מ י ח ה

לפני הכל שלנו

מאשה . לאשה של איש . לאמא .

וחשוב שניתן ז מ ן ל ג ו ף ולתודעה

בהודיה גדולה אט אט

ל ק ב ל לתוכנו בתוכנו ה ת נ ו ע ה ה ח ד ש ה


ה מ ש ב ר

בא ל ס ד ו ק

המבנה הקודם

של ה ת א הזוגי

ולאפשר ה ר ח ב ה לתא משפחתי

בשפת ה כ י מ י ה

לאפשר לתא חדש להצטרף

לתא ה א ט ו ם - (שלא ניתן לחלוקה )


פעמים בתפיסה הזוגית ה מ ט ו ל ט ל ת

יש ניסיון ל ה כ נ י ס את ׳התא המצטרף׳

אל ה ת א הזוגי החתום כ א ט ו ם

וכאן נחווים ׳פיצוצים ׳ ג ר ע י נ י י ם


יש סדר גדול ב מ מ ל כ ה

שחשוב שישמר

י ש מלך ו מ ל כ ה בעל ואשה

שהם גם א מ א ו א ב א

ונסיך . נסיכה ועוד ועוד ועוד נסיכים ונסיכות אמן

ילדים הם רק נ ס י כ י ם !


ה ס ד ר הזה

בלידה ראשונה מ ת ק ש ה להישמר

המגע החדש הרך הנעים והריח המשכר

של הרך ה נ ו ל ד

׳כ ו ב ש י ם ׳ את לב האם

והריחוק ה ט י ב ע י מול ה מ ל ך

׳נ ו צ ר ׳

כדי ל ח י י ב את ׳פתיחת׳ מימדי

השיח והתקשורת הזוגיים

לעומק פנימי גבוה הנדרש מהם


כ נ ו ת חדשה

הבעה של הפליאה

שיתוף בחווית ה ש ב ר

ו ה ח ס ר

החששות

הכאבים

ההימנעות ממחשבה על מגע

ה ה ת כ ו ו צ ו ת

מול כל סמן

ל ח י ב ו ר גופני זוגי מחודש


כולנו אחרי לידה

ח ו ו ת/ ׳חווינו׳ המהלך ההכרחי הזה

של נ י ת ו ק

שנועד לח י ב ו ר עמוק וחזק יותר


הריפוי נ י ת ן ל נ ו

דרך ה ע ל י ו נ י ם

הוא מתחיל ב ס י פ ו ר הלידה

נאמר לנו

׳המרבה בסיפור יציאת מצרים הרי זה מ ש ו ב ח ׳

זה ה מ ה ל ך הראשוני

ששומר עלינו מ ש ת י ק ה

שבשפה שלנו זו סגירה וחסימה

האיש חייב להיות מ ש ו ת ף

בהבנה של ה ה כ ר ח בסיפור לריפוי

גם אם ישמע את הסיפור עשרות פעמים


ב י ח ד הזוגי בין אתגרי ההנקה והשינה

שגם הם ׳נ ו צ ר ו ׳ כדי

׳להעסיק׳ התודעה שלנו ׳בקטנות׳

לשמור על השפיות שלנו

לאחר ה נ ס ה ג ד ו ל שנחווה בגוף ובנפש

והשותפות ב ב ר י א ה


כבר מהימים הראשונים

נ כ ו ן לסמן

שבכל עת שיש ׳טיפה׳ קטנטנה של כוח

למצוא הדרך לכוון אותה למעשה

למען האיש שלנו

לשמור לו מנת מרק רק לו עם פתק

מתוך העיטוף של סירי היולדת

להכין לו ה פ ת ע ה קטנה משמחת

שימצא בעבודה

הבנו


׳באין שכל׳ שלאחר הלידה

שביבים קטנים שבנמצא להפנות למלוכה

לא לפזר ה ח ו צ ה


׳ה מ ל צ ת העולם׳

לקבוע דייט הכי מוקדם שאפשר

מפה ונר על שולחן קטן

בלב כל שקיות השילב


ל ה ת ח י ל לפתוח ערוץ בעליונים

׳בקטנה ׳

מבעד לזה שה כ ל סובב סביבנו היולדת

וטוב שכך

לפתוח פ ת ח בשיח מול ה א י ש

מתי נבהלת

איך הרגשת בבכי הראשון

ממה פחדת


האיש ע ו ב ר במקביל לנו

ר ע ד י י ק ו מ י

והקשיבות ל מ ק ו ם שלו

הוא חלק בלתי נפרד

מהריפוי ה ע מ ו ק שלנו


תזכרי

יש ס ו ד ז ו ג י עמוק ופנימי

בממלכה של המלך והמלכה

שלנסיכים ונסיכות אין לשם כ נ י ס ה


החזרה ל מ ג ע וקירבה

תתאפשר ב ע ד י נ ו ת גדולה

כשהמערכת העליונה

בשיח ותקשורת מחודשת

ת ו ר ח ב פתיחתה


ותראי שהנשירה

( בשפת מדרש אשה מנגנון ׳שמפחית׳ הכוח המושך )

וגם ה ג ו ד ל המורחב בגוף ( מייצר מרווח ומרחק )

אט אט יניעו את גופך לחוף מבטחים

עבורכם י ח ד


תמיד חשוב שנזכור

כשאנו ׳שותקות׳ בעליונים

כל המערכת התחתונה ׳ נסגרת׳


ועלינו לדאוג כל חיינו

לשמור הלב פתוח

המערכת העליונה פ ק ו ח ה

בשיח עמוק מכבד

בשפה טהורה ונקייה


לא אכנס להרחבה לגבי

קודש הקודשים שלנו

שהוא לא חדר שינה ולא חדש הורים חלילה

בו יש פתח ומפתח גדול

ב ש מ י ר ה מכל משמר

על המרחב הזוגי שלנו


זה בע׳ה כתשובה לשאלה חדשה :)


בינתיים

יש כאן ברוך ה׳ פתח להבנות

והתבוננות משותפת שלך ושל אישך

אשרייך על השאלה הפנימית והכל כל מתבקשת

שמשותפת לכולנו הנשים

בכל לידה ולידה מחדש


הלוואי והיה לי את מ י לשאול אותה בגילך

ברוך ה׳

שכשהלב פועם

העליונים והתחתונים יודעים בדרך נס

להעביר זה לזה את רזי הבריאה

ה מ ב ר י א ה המשותפת

בשמירה על ה מ ל ו כ ה


חיבוק גדול אהובה

כאן איתך


*

בהארת שפת ה ק ב ל ה

הפנימית שבנו


מקשה אדמו"ר הצמח צדק:

ידוע כי כל התעוררות מלמעלה

אינה מתעוררת אלא על ידי התעוררות שכמותה למטה,

וכיצד ביכולת אדם בעל גבול

לעורר למעלה דבר שהוא בלתי גבולי?


מתרץ אדמו"ר הצ"צ,

כי ענין העלאת המ"ן הוא ענין "אהבה דבכל מאדך",

אהבה זו ענינה הוא האהבה הגדולה

והרבה שאינה נגבלת בכלי הלב,

דהיינו שאין הלב יכול להכיל בתוכו

אהבה זו כי רבה היא,

ובחינת האמור בפסוק "צעק לבם אל ה'",

דהיינו שהאדם נתפעל כל כך,

והדבר נוגע ללבו ולנפשו

עד שאינו יכול לסבול בתוכו

אהבה והתפעלות זו ולהסתירה,

ולכן הוא צועק לפתע צעקה גדולה

כמי שצועק בשעה שנתוודע לו דבר הנוגע לחיי נפשו,

ומכיון שאהבה זו היא אהבה שלמעלה מהכלים,

למעלה מהגבול שלו

על כן היא מעוררת למעלה

שפע ואהבה בלתי גבולית.

Comments


מילים מהקצה  
באר הדעת
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page