נוכחת ב מ ק ו ם
אהובות
נכנסות אל השבת
שיש בסגולתה ל ה א י ר
החיבור שלנו
אל ה ח ל ו מ ו ת של חיינו
אל הכמיהה המושרשת בנו
ל ה ת ע ל ו ת
וַיַּֽחֲלֹ֗ם
וְהִנֵּ֤ה סֻלָּם֙ מֻצָּ֣ב אַ֔רְצָה
וְרֹאשׁ֖וֹ מַגִּ֣יעַ הַשָּׁמָ֑יְמָה
וְהִנֵּה֙ מַלְאֲכֵ֣י אֱלֹהִ֔ים
עֹלִ֥ים וְיֹֽרְדִ֖ים בּֽוֹ:
׳כלל החיים עלי אדמות,
תעודתם היא במרום וממרום:
כל אשר בארץ
מוזמן ומיועד להתעלות
למטרה עליונה בשמיים:
ומטרה זו, שאיפה זו להתעלות,
יסודה בשמיים, והגשמתה הישירה בארץ.׳
מרומז לנו שהמפגש עם
ה מ ר א ה העליונה של המהות הגבוהה שלנו
מחייב שימת לב ל מ ק ו ם
וַיִּפְגַּע בַּמָּקוֹם וַיָּלֶן שָׁם"
"וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשׁתָיו"
"וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא"
הערנות הפנימית ל מ ק ו ם
בו אני נוכחת , אליו אני מגיעה
מרפה בו בבטחון והשקט
הוא ערובה לחיבור
עם ה ע ל י ו נ י ם שבי
שמעל ובתוך חיי
הערנות הפנימית ל מ ק ו ם
פוקחת היכולת להיות ע ר ה
ל ח ל ו מ ו ת שבי
שהם ס ו ל ם למהות הגבוהה
וההכוונה בם לשליחות חיי
ואמן להכרה ב ה ש ג ח ה
שמעלי. שמעלינו כולנו .
"וַיֹּאמֶר
אָכֵן יֵשׁ ה' בַּמָּקוֹם הַזֶּה
וְאָנֹכִי לֹא יָדָעְתִּי".
אמן ובשבת שלפנינו
נהייה ע ר ו ת
ל מ ק ו ם בו אנו בנוכחות
בו אנו פ ו ג ש ו ת את עצמנו
המקום שאנו יכולות להרפות בו
בהשקט ובטחון
ה מ ק ו ם שמאפשר לנו
להיות ע ר ו ת לחלומות הגבוהים
שלנו ושל בני ביתנו
אמן ואמן
חיבוק גדול
אהובות אמיצות
לשבת מבורכת שנזכה להיות בה
על מ ק ו מ נ ו
*
"זו האמת האחת הרמוזה לו. בראשונה: כלל החיים עלי אדמות, כולל אפוא גם את חיי האדם, גם את חייו הוא, מטרתם איננה במישור – לא מבאר שבע לחרן – אלא תעודתם היא במרום וממרום: כל אשר בארץ מוזמן ומיועד להתעלות למטרה עליונה בשמיים: ומטרה זו, שאיפה זו להתעלות, איננה אגדה הבדויה מלב האדם, אלא מציאות יש לה, וקיום עדי עד, יסודה בשמיים, והגשמתה הישירה בארץ.״
. "והנה הם עולים ומסתכלים בתמונה האידיאלית של האדם, כפי שעליו להיות, ויורדים ומשווים את תמונתו כפי מה שהוא, ובמידה זו פוגעים בו לטוב או למוטב.
וכך היו הם "עולין ומסתכלין בדיוקנו של מעלה ויורדים ומסתכלין בדיוקנו של מטה, בעו לסכיניה"
"ויורדין למטה ומוצאין אותו ישן" ישן במקום שנועד לעורר בו מחשבות על תעודתו, שיהא הוא ולבו לאותה מטרה עליונה".
(רש"ר הירש בראשית כח')
Commentaires