נכנסת ל צ ל
אהובות
ריצודי האור בין הצללים
מבעד לסכך וקישוטי הזוהב
הנכיחו בשפת סתרים
את השרוי ב צ ל קדושת חיינו
מעבר לגלוי לנו
ב מ ר ח ב י האור
המסנוורים ביום יום שלנו .
בפלא נ ש ל ח נ ו
לשהות ב צ ל
מתחת ל ס כ ך
שכ מ ס ך מפריד ומסנן
מגביל ומגן
על אור זוהר פנימיותנו
מפני בוהק ריבוי האור
מכה הסנוורים
שמחוצה לנו
ב ס ו כ ת השלום הפנימי
שבנו . שלנו .
הוכתב לנו שתהא
צִּילָּתָהּ מְרוּבָּה מֵחַמָּתָהּ
מסומן לנו ל ה ת א מ ץ
לקבל צ ל
שמגיע מ ש מ י ם
לא מ׳הדפנות׳
מהשוליים הצדדיים
של חיינו
׳צל דקדושה׳
ו ה צ ל
מעל לראשנו
׳מכבה׳ ה י ד י ע ה
ומאפשר ל ח ו ש העל
של ה א מ ו נ ה
להתפתח בפנימיותנו
צִלא דמהימנותא
הן ברור לנו
שהיכן שיש דעת
׳אור ח מ ה גלוי׳
אין צורך לאמונה
כי ה י ו ד ע ת
אינה צריכה להאמין
ו ה ס ו כ ה
היא עבורנו כ ל י
להתמרה פנימית
ה׳מצמצמת׳ עבורנו
את ה א ו ר המקיף
כך שנפקחת בנו ה י כ ו ל ת
׳להיכנס אליו׳
רק כי ׳צ ל האמונה׳ שבה
מאפשר לנו להותיר
את השכל שלנו
מחוצה לה .
נפקחת בנו
משוואת על שחושפת
בשפת הנסתר
מידת ה א מ ו נ ה שלנו
היא המפתח לנוכחות
צל ה ה ש ג ח ה מעלינו
ובסוכה שלנו
הצל ו ה א מ ו נ ה
׳חוברים׳ להשכין
בנו כלי ב ר כ ה
לכל השנה שלפנינו
וְסֻכָּה תִּהְיֶה לְצֵל
״כי יצפנני בסֻכה ביום רעה"
הכניסה שלנו בימים אלו
אל הסוכה
מאפשרת לנו ל ש א ו ב
צפונות ה ש ג ח ת על
לכל השנה
ש א מ ו נ ה להיות
המ ל ו ו ה שלנו
בכל המהמורות
וההתמודדויות
ש נ ב ח ר לנו
׳לפגוש׳
מ ח ו צ ה לה . לנו .
במילים של יום יום
אנו בישורת האחרונה
של השהייה ב ס ו כ ה
במרחב שאנו לא
אמורות ל ה ב י ן בו
רק ל ש ה ו ת בו
ב ק ד ו ש ה
ולשמור עליו ועלינו
ללא ה ק פ ד ה
כלל וכלל
השמחה שלנו
של בני ביתנו ואורחינו
היא מעל הכל
רק מסמנות לעצמנו
לזכור הקדושה
ו ל ש מ ו ר עליה
כמו שאנו ׳לא מבינות ׳
ב א ה ב ה
וכדברי השל״ה הקדוש
“ראוי לכל ירא שמיים
שלא לדבר בתוך הסוכה
בימי חג הסוכות,
אלא בדברי קדושה
ולא דברי הבל הבלים.
כי מצות סוכה
היא קדושה גדולה
כידוע לכל חכמי לב”.
ואנו כידוע
חכמות לב .
ב י ד נ ו
אמן ונהייה שומרות
ה ק ד ו ש ה . בה . בפינו .
והילדים
בפלא יכבדו אותה
דרכנו
חיבוק גדול
אהובות אמיצות
אמן ואת המילים תפגושנה בבוקר שלכן
באור יקרות סוכת ה ש ל ו ם שבכן
*
בשפת צ ל האמונה שבסוכה
יש לסוכך ולהאיר לנו
את זוהר פנימיות
האור הגנוז
שי ח ד
ביקשנו לשמור
בעת של ההסתרה שבהסתרה
בבהירות פנימית
מעל טעם ודעת
הנוכחת בגופנו
מהשהות של שנה שעברה בסוכה -
כעצמות ה צ ל
כך גודל האמונה
ושכינת ה ה ש ג ח ה
*
וְסֻכָּה תִּהְיֶה לְצֵל
יוֹמָם מֵחֹורֶב
וּלְמַחְסֶה וּלְמִסְתּוֹר
מִזֶּרֶם וּמִמָּטָר
*
׳סוכה נקרא בזוה"ק
צילא דמהמנותא,
יתכן לפרש כי
כפי האמונה כך נתגלה הקדושה בסוכה
כמ"ש במקום אחר
בצילו חימדתי (וישבתי).
שע"י אמונת בנ"י
זכו שיתגלה הקב"ה ענני כבודו
ולהנהיג אותם שלא בדרך הטבע.
לכן כתיב חסד נעורייך
שהיה ע"י התעוררות שלהם.
וכן איתא בשם הבעש"ט
פירוש ד' צלך,
כפי הנהגת האדם
כך מתגלה עליו צל ד'.׳
שפת אמת
Comments