עור מכסה האור
אהובות
אנחנו נכנסות אל השבת
שבסגולתה להוציא אל האור
את זכות פנימיותנו
ולוודא שאור פנינו קורן
ונקבי הארה שבנו
פתוחים ונושמים בנו .
כל המתת שבה
ל ה א י ר את
נגע ה ס ג י ר ו ת
ולהדריך אותנו איך
להוציא מ מ ס ג ר נפשנו
גם בעיתות שהתגלות האור מועטה
׳הנגע היא סתימת האור
כדמתרגמינן "סגירו".
שאין הפנימיות יכולה להתגלות ולהאיר׳
ואור הפנים הוא ה מ פ ת ח
לשמור על פ ת ח י הפנימיות שלנו
שמא ינעלו ו י ס ג ר ו עלינו
שערי האורה וכל שפעת הטוב
של ה מ ק ו ר עבורנו
בְּטַמְּאָ֥ם אֶת־מִשְׁכָּנִ֖י אֲשֶׁ֥ר בְּתוֹכָֽם
ט מ א - א ט ם
אצל כולנו ה ע ו ר מכסה על ה א ו ר
אך בידנו לשמור על נ ק ב י הארה
פתוחים ונושמים בנו
בידנו
להסביר פנים בפנים מאירות
ובשפה רואת טוב ומאירת הטוב
שבת שפותחת את שפת ה נ ג ע י ם
נ ג ע ו ע נ ג
הרי הן אותן אותיות
הבחירה בידנו איך לסדר אותן
איך לתת ל ע י ן שלנו
לכוון ולהאיר המבט שלנו והשפה שלנו
על חיינו ומציאותנו.
האם אנו מקפידות שה'ע' תהיה בראש
בראש המחשבות שלנו
כך שההסתכלות על עצמנו וכל שמסביבנו
תקרין ע נ ג בפתיחות לב מאירה
שתמיד מתחילה ב ע י ן טובה
או
שניכנע לסגירות
וה׳ע׳ נשארת בסוף
ומושכת מבטים מלאי נ ג ע י ם
המתח באוויר בעת של ההסתרה
בא ל ע ו ר ר אותנו
לזכור לשמור על ה פ ת ח י ם
"ויעש ל ב י ת חלוני שקופים אטומים"
נאמר על ח ל ו נ ו ת בית המקדש
שקופים מבפנים ואטומים מבחוץ
הדרכה לנו ׳ושכנתי בתוכם ׳
׳ ל א ט ו ם׳ חלונות נשמתנו לחוץ
ולתת לאור הנשמה הפנימית שלנו
לפרוץ ולהאיר העולם
ו ה ש ב ת
על ההשראה שבה
יש בה ל א פ ש ר לנו ל ה ת נ ת ק
להרפות ל ה ת ר פ ו ת
וְכִֽי־יִרְאֶ֨ה הַכֹּהֵ֜ן אֶת־נֶ֣גַע הַנֶּ֗תֶק
השבת מביאה איתנו
לעת הזו את ברכת
הארת ה פ נ י ם
ואנו
מעל טעם ודעת נדרשות
לעיניים טובות ודיבור מאיר
ב ה ג ז מ ה בולטת
לא רגילה
לא נ ס ג ר ת
שומרת על לב פ ת ו ח
לתת לטוב העליון
להשפיע עלינו מטובו
חיבוק גדול
אהובות אמיצות
לשבת מבורכת מלאת ענג
אמן ואמן
*
'צרעת סגירו - כמה דאיתמר סגירו דנהורא עלאה,
סגירו דטיבו עלאה',
היינו שנועלים בפניו כל שערי האורה
וסגור בפני כל הטוב העליון...
Comments