רק ל ה י ו ם
אהובות
׳מדדתי ומדדתי ואספתי לי
דברים ממש מיוחדים
ורגע לפני הקופה נ ז כ ר ת י
שלא יכולה ל ה ת ח ד ש עכשיו באב
למרות שראש חודש
והחזרתי הכל ׳
השיחה ׳המתוקה׳ נותקה
ומצאתי אותי ׳מסתובבת׳ עם שאלה -
האמנם נמנע מאיתנו
דווקא בעת הזו
ל ה ת ח ד ש ?
ועם השאלה
נעו בי הבנות מתבוננות
על דקות ה א ב ח נ ה
שחשוב שאנחנו
שהמציאות מ ת ח ד ש ת דרכנו
נהיה בקיאות בה
מה בין
ח י ד ו ש ל ה ת ח ד ש ו ת
פשוט .
ח י ד ו ש
להחליף הקיים
ה ת ח ד ש ו ת
להפיח חיים חדשים בקיים
דק דק . עמוק . ע מ ו ק .
בראש חודש אחד בשנה
אנו מ ת ב ק ש ו ת
שלא ׳להעזר׳
בצריכת ח י ד ו ש י ם
בכדי ל ה ת ח ד ש
מסומן לנו ׳להתנסות׳׳
בלא ל ה ח ל י ף את הקיים
אלא לבחור
להתכנס פנימה
ולמצוא הדרך
לעורר בו ח י ו ת
ב ק י י ם בחיינו .
רזי א ב
פותחים בנו מימד על
אנו ׳מורגלות׳ בכל עת
במציאות חיינו
בכל מצב של אי בהירות
מ ת ח , חוסר שקט
העדר תנועה , מערבולת
דכדוך , סגירות ..
ל צ א ת
ושערי ה ק נ י ו נ י ם
פותחים דלתותם לנו הנשים
וחובקים את ׳הצורך׳ העז
שמתעורר ׳במחזוריות׳
חודשית קצובה
ל ה ח ל י ף ה ק י י ם
העולם והמציאות מוצפים
ב ח י ד ו ש י ם .
לא מתקנים דבר .
מ ח ל י פ י ם .
זו ת ו ד ע ה
של חוץ. חול .
בשפת ה ח פ צ י ם
ל ה ח ל י ף ה ק י י ם
שמחפיצה
תכנים ,קשרים , מהויות .
ולנו הנשים ניתנה מ ת ת החיים
ובסגולתה האיכות
לקדש ולהפנים
היכולת הבלתי נדלת שבנו
לתת חיים ח ד ש י ם בקיים
ל ה ת ח ד ש .
אז מניין הכמיהה הגדולה
שבנו כולנו
ל ח י ד ו ש י ם ?
סמן ואות פנימי
מעיין קריאת ש ה ח י י נ ו עמוקה
שכשעולה בנו צורך עז
ל ח י ד ו ש
להחליף תסרוקת , לקנות כיסוי ,
שמלה , נעלי ספורט , עגילים ,
…והרשימה עד סוף העולם ובחזרה …
אנו ניגשות ׳לקניון׳ ברגל או עם האצבע
וכשמודדות או קונות
מ ס מ נ ו ת לעצמנו בקול פנימי עז
ה ח י ד ו ש הזה (בגד , כלי , ספה …)
מסמן שיש בי רצון ע מ ו ק ואמיתי
ל ה ת ח ד ש
לעורר בקיים שבי חיים חדשים
ואני לא יודעת איך
זהו .
נהנת מ׳הרכישה׳ החדשה
מברכת בעיתה ׳שהחיינו׳
ו מ נ י ח ה .
תנועה חדשה תניע התודעה
ותנחה אותנו בדרך
ל ה ת ח ד ש ו ת האמת
זה קורה . תתנסנה .
עגיל חדש שיכול לפתוח פתח
ללימוד זוגי משותף מחדש שכמהה לו
תסרוקת חדשה שתפיח חיות מתחדשת
ביחס לעבודה או הלימודים
נעל חדשה שמאיצה התחדשות
שעורגת לה שנים
חז״ל הצמידו עבורנו
את החידושים ל ה ת ח ד ש ו ת
במתנות בחגים בראשי חודשים
החיבור ק י ם
הקשר ב ג ל ו ת נותק
העת הזו של ההסתרה שבהסתרה
מבקשת לתת בו חיים
אז לאן כמיהת ה ח י ד ו ש
מתועלת בחודש א ב ?
פ נ י מ ה
מסומן לנו
שיש עת נ ד י ר ה
בה ה ה ת ח ד ש ו ת
אינה נזקקת לחידוש
כדי ל ה פ י ח חיים ב ק י י ם
היא פועמת בפנימיותנו
׳הגישה׳ אל מעיין ה ח י ו ת
הנובע בנו מאליו
מהיום שהפכנו למחזוריות
פתוחה ופקוחה עבורנו
עשרה ימים ב ש נ ה
בימים אלו ממש
הכניסה ערפילית וחשוכה
אבל קוראת לנו ב א ו מ ץ
להכנס בשעריה
ל ה ת ח ד ש
לכל השנה .
במילים של יום יום
מה עכשיו .אסתר
ע כ ש י ו דווקא
זמן אמת
כל שמחוצה לנו
מבקש ׳לדחוף׳ אותנו
לתודעה ה י ש ר ד ו ת י ת
שמכוונת ׳לכבות׳ כל ה ב ז ק
של עוררות של ח י ו ת
ובידנו רק בידנו
לשמור מכל משמר
את ה כ ו ח פלא שבנו
שיודע בכל מצב ובכל עת
ל ה פ י ח חיים בקיים
אצלנו זה לא ב ת ו ד ע ה
אצלנו זה חתום ב ג ו ף
איך ?
׳הסכת ושמע ישראל ה י ו ם׳
רק להיום .
רק להיום אחשוב טוב
אדבר בשקט
אתנהג בכבוד
אשמח במעט
אתפלל מכל הלב
אבקש שלום בי
אתן צדקה
אחייך לכולם
לא אוכיח אחרים
לא אחפש מה לא
לא אנסה לתקן אף אחד
אחבק אותי חזק
רק להיום
כל יום הכל מתחיל בו מחדש עבורי
לא מה היה אתמול
ולא מה יהיה מחר
רק ל ה י ו ם
סוד ה ת ח ד ש ו ת
האמת
מתת ה ח י י ם
של חודש אב עבורנו
להסתכל ר ק
על ה י ו ם
הזה .
חיבוק גדול
אהובות אמיצות
להמשך יום מבורך
*
התחיל ׳בקניות׳ והגיע עמוק עמוק
מסמנת לנו לאט לאט
מעט מעט
לחזור ולקרוא
*
ואת זה ׳מצאתי׳ לאחר הכתיבה
עת חיפשתי את הקישור
בין חוש השמיעה של חודש לאב
לצירוף הוי׳ה של החודש
׳הסכת ושמע ישראל ה י ו ם׳
*
׳אמרו (סנהדרין צב:)
כל אדם שאין בו דעה לסוף גולה,
ובימים אלו אנחנו מבקשין להתנחם
מן החרבן והגלות,
ועקר הנחמה על ידי בנין הדעת,
שנעשה על ידי למוד תורה הקדושה,
ועקר הלמוד
הוא על ידי מדת ה ה ת ח ד ש ו ת ,
שלא יסתכל על מה שלמד אתמול
ולא ידאג על מה שילמד מחר,
רק יסתכל על היום הזה,
כאלו נתנה לו היום התורה מחדש,
ויעסק בה בהתחדשות חדשה,
כאלו לא עסק בה כלל מעולם,
ואז באמת נתקים בו
"היום הזה" נהיית לעם להוי"ה אלקיך,
שנחשב כאלו היום קבלה מהר סיני,
וכאלו בנה מחו ודעתו מחדש,
ואזי נחשב כאלו נבנה בית המקדש בימיו
, ויש לו נחמה מכל הצרות.׳
Commentaires